Now u know

Har fått lite frågor om mina tatueringar och att jag ska "förklara/berätta?" lite om dom och spec min armtattoo.
Vet inte riktigt vad det är jag ska säga men kan ju berätta vad dom står för och betyder för mig, låter de okey ?

Bildspel 1.arm 2.nacke 3.Bakom örat

1. Där står de Magtiwala sa sarili mo som är på filippinska och betyder "Lita bara på dig själv". Och betyder mycke för mig.
Som sagt man kan bara lite på folk till en viss gräns men dig själv kan du alltid lite på till 110%. Och jag menar inte bokstavligt "Lita bara på dig själv" klart jag litar på folk men litar på mig mer!
2. Ett kors har jag skaffat för jag är kristen plus att jag älskar kors dom är vackra och mäktiga.
3. Stjärnan har jag och min vän Anna gjort tsm för en symbol för våran vänskap.


Kommentarer
Postat av: josephine

hehe nice. min mamma är också därifrån. halv svensk halv filippinska :)

2009-11-15 @ 18:42:56
URL: http://mariejane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0