Lån?!



Jaa ni kära läsare.. här ligger jag och tänker medans danne sover djupt brevid.
Vad tänker jag på?
Allt, pengar bland annat nått jag varken gillar att tänkte på eller prata högt om. Men såna tankar snurrar nu när jag är sjukskriven och dom jävlarna på Försäkringskassan aldrig hör av sig.
Aldrig haft kontakt med dom förens nu när man sitter i den knipan att man blir heltidsanställd efter operationen jag gjort och därmed ej har tillgång till sjukersättning nu.
Hmm.. Gillar verkligen inte att vända mig till kommunen? Staten? Fan vet jag vilka dom är/jobbar för. Hatar de bara!
Men men inga sura miner här inte :P

  Och jag är verkligen sån jag skulle aldrig låna pengar tillexempel som “smslån” till nån skit grej som en tv, som folk kan göra(ta inte illa upp). Men eeh nej de skulle aldrig falla mig in.
Fatta inte fel jag är en tv-nörd och skulle antagligen dö utan en men hade jag inte haft pengarna så hade jag sparat ihop dom först och kanske lånat en skit tv av en vän/familj så länge, Aldrig tagit ett lån!
För asså såna lån är verkligen bland dom farligaste lånen att ta, man får ju typ betala tillbaka dubbelt om inte trippelt så mycke än vad man lånade.
Ända lånen jag skulle tänka mig är när folk tar lån till ett boende eller bil genom banken för sånt känns ändå förnuftigt.
Ingen kan ju spara ihop dom pengarna på ett år liksom. Och sånt finns de en framtid i.
Jag hoppas verkligen att jag aldrig hamnar i den sitsen att jag måste ta såna där småföretagarlån som ändå bara blåser en på pengar.
Ända lånen för mig skulle som sagt vara hus eller bil.
Och jag är glad att jag vet och känner så, för de finns många unga som inte tänker på räntan och sånt.
 Men visst kan lån vara bra ibland också, man kan ju befinna sig i en riktig knipa/inga pengar och ända vägen ut är ett litet lån så visst då att de finns nått företag som vill låna ut är ju bra. Men man ska vara försiktig.

Gud vad jag gick in på detta :P tror jag tänker lite på framtid också.
HAHA Vuxen poäng till mig ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0