Jag berättar.. Del 2


I förra inlägget från igår berättade jag om hur jag shoppar och i detta del 2 skulle jag berätta om hur jag sminkar mig / vad jag använder för makeup.

Kan ju börja med och säga att jag sminkar mig inte mycke alls nuförtiden, händer isåfall när jag ska på fest och då åker de på lite ögonskugga och vit/svart kajal. 
Tex använder Aldrig foundation/brunkräm längre slutade med det för några år sen för blev/blir beroende på engång när jag använder sånt, plus lika bra att låtabli för de är ändå inte bra för huden.
Iaf till vardags använder jag bara mascara, ögonbrynspenna, lite puder och läppglans.

Macara är en sån grej jag måste ha flera av, skulle aldrig kunna måla min fransar med enbart 1 och samma mascara .. de går absolut inte (kanske en tvångstanke?) så just nu använder jag - Max factor(flas lash effect & masterpiece max), Maybelline(the colossal volum express) och Lancôme(definicils).
Ögonbrynspenna använder jag jämt, en vanlig mörkbrun från H&M.
Puder är också sån grej som blivit en vana nu som jag bara sätter på mig lite när jag ändå sminkar mig på mornarna. Använder mig av IsaDora(terracotta powder).
Och läppglans är olika tar de jag har och nu har jag tappat bort min/den jag brukar använda mest.
Och rött läppstift är rätt nytt på min hylla, använder de mest bara när jag vill flääsha till de lite haha.

yesyes så nu vet ni :) Slänger upp dagens köp lite senare See yah Later


Kommentarer
Postat av: helena

va står det på din arm?:)

2010-03-15 @ 21:46:03
URL: http://sarkozy.blogg.se/
Postat av: June

Jag har inte heller använt foundation på säkert sex år. Det är sjukt många som använder det trots att de inte behöver det, bara för att "alla har det" och det är synd.

2010-03-16 @ 12:21:59
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kjekt at skrev et innlegg om make-up.

Du er strålende vakker selvom du ikke bruker sminke, men har du noen gang testet ut id-minerals, trenger veldig lite pudder og er ikke så dum mot huden.

Uansett fortsatt en super blogg :-)

2010-03-18 @ 13:43:17
Postat av: jeanette

sv anonym: tacktack :) ne faktist inte, a har hört att den ska vara bra för huden men har aldrig känt att jag behöver den.

:)

2010-03-18 @ 20:00:23
URL: http://jeanetteahlstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha och även fast du inte använder brunkräm så tar de ändå en evighet ;) love you / R

2010-03-19 @ 11:54:33
URL: http://rebecccaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0